Cafea cu gust de amintiri amare si actuale

Ultima carte pe care am citit-o m-a fascinat. Gheorghe Florescu, autorul cartii “Confesiunile unui cafegiu”  m-a cucerit cu scrierea lui simpla, clara, adevarata, curajoasa. Da, este o carte pe care, dragi prieteni, in egala masura tineri si mai putin tineri trebuie sa o cititi. Este  rememorarea vietii noastre asa cum era ea inainte de ’89. Cei mai tineri afla cum era viata sub comunisti, asa cum era ea si nu asa cum nu si-o mai amintesc multi dintre cei care au trait-o dar din diverse motive o neaga acum. Ma cutremura mesajul indirect pe care l-am desprins din aceasta carte: atentie, aceia, comunistii, nationalisti sau internationalisti sunt inca printre noi, si-au schimbat doar culoarea politica dar naravul, ba!  Este cutremurator, chiar inspaimantator prin ce ne-a fost dat sa trecem, pentru ca un grup restrans de oameni sa detina puterea totala, puterea mintilor noastre.

Am inteles mai bine Revolutia din scrierea lui Florescu, decat din toate scrierile si vorbele din media.

Acum incep sa ma intreb, dragi prieteni, cine sunt cei care se lupta acum pentru putere? nationalistii si internationalistii? Da, ei sunt, peste tot: in politica, in media, in societatea civila, in societatea profesionala – patronate si sindicate…sunt cei care striga primii: jos comunistii! jos! jos! manipuleaza si mint oamenii, poate, poate cineva ii crede.

Citind cartea asta, mi-am dat seama ca incepusem sa uit ce viata chinuita, nedreapta si umilitoare am avut inainte de ’89.

Va invit, pe cei pe care Revolutia ia gasit la varsta adulta sa nu uite, pentru ca ceea ce se uita se poate repeta si asta ar fi o crima!

Mi-ar placea sa il intalnesc pe acest om!

Leave a Reply

